Parochieteam

• Béa Asselman
  • Freddy Vertommen
  • Anita Mattijs

De permanentie wordt verzekerd door de leden van het parochieteam.
Elke maandagavond tussen 18.00 u. en 20.00 u.

Samen een hecht team

De parochie is niet langer meer de "eenmanszaak van de pastoor", maar wordt steeds meer en meer "de zaak van iedereen".

Zeker nu we - door het tekort aan priesters - onze pastoor moeten "delen" met meerdere parochies. Willen we in de toekomst als parochie blijven bestaan, zullen we allemaal ons steentje daartoe moeten bijdragen. Daarom zijn er in de eerste plaats mensen nodig, die geregeld samenkomen om de noden en wensen van de mensen die op onze parochie wonen, te bespreken. De leden van het parochieteam nemen samen met de pastoor beslissingen, hoé ze het mogelijk nog beter kunnen doen in de toekomst. De verwachtingen van de mensen liggen soms mijlenver uit elkaar en goed doen voor iedereen is helaas ook voor hen niet altijd mogelijk.

Hun inzet is er uitsluiten op gericht "opdat mensen zouden leven en wel in overvloed". Het gaat over "samen gedragen verantwoordelijkheid", waarbij wél de pastoor de eindverantwoordelijke blijft.