Parochiale bedevaarten

Volgend jaar - van maandag 10 tot en met vrijdag 14 juni 2019 - trekken onze zusterparochies Grasheide, Peulis, en Putte weer op tweejaarlijkse bedevaart naar Lourdes. Natuurlijk zijn ook mensen van buiten deze parochies heel hartelijk welkom. We zijn immers allemaal broers en zussen van elkaar en we trekken daarom - ieder met zijn of haar eigen vreugde en zorgen - naar Onze Lieve Vrouw te Lourdes, waar zij in 1858 verscheen aan Bernadette Soubirous.

Ze gaf toen aan Bernadette haar uitdrukkelijk wens te kennen: "ga aan de priesters zeggen, dat ze hier met hun mensen op bedevaart moeten komen. Ik zal hier het lijden verlichten." Aan die oproep van Onze Lieve Vrouw willen wij als gelovige gemeenschap en ikzelf als priester, graag gevolg geven.

We gaan met het vliegtuig en zorgen voor vervoer - naar en van - de luchthaven. In Lourdes verblijven we in hotel Christ-Roi**** een heel goed viersterren hotel, in volpension vanaf het middagmaal de eerste dag tot en met het ontbijt de laatste dag. We hebben een eigen bedevaartprogramma en maken op woensdag een daguitstap naar  St. Jean-de-Luz enBiarritz.

Voor verdere informatie en eventuele inschrijving kan u terecht bij:
Greta Portael tel. 0472.65.30.80 en bij Manda De Wit tel. 0474.21.43.95

We proberen deze bedevaart bewust op ‘mensenmaat’ te houden. Daarom wordt het aantal inschrijvingen ook beperkt tot 25 deelnemers. U kan zich wel laten inschrijven op een reservelijst tot 15 maart 2019. Op die dag worden de zitplaatsen op het vliegtuig definitief afgesloten en kunnen we niet meer bijboeken. Het is een ideale kans om nog eens naar Lourdes te geraken. Zelfs mensen die licht hulp behoevend zijn, kunnen gerust bij ons terecht. In Lourdes kunnen we beroep doen op een Vlaamse verpleger, die - indien nodig - de noodzakelijke zorgen toedient en die ook de bedevaart samen met ons mee beleeft.

Pastoor Jan en onze plaatselijke contactpersonen.